Władysław Ślewiński- niefrasobliwy kuzyn Józefa Chełmońskiego, którego beztroskie życie bonvivanta i zmusiło do ucieczki aż nad Sekwanę, okazał się wspaniałym malarzem. Z czasem, zamiast wierzycieli zaczęli otaczać go miłośnicy twórczości polskiego postimpresjonisty zafascynowanego Paulem Gauguinem. Czy malarskie metody słynnej szkoły z Pont-Aven dało się zastosować do malowania swojskiego Poronina?
Prowadzący: Paweł Bień Historyk sztuki, kulturoznawca, poeta. Ukończył Międzyobszarowe Indywidualne Studia Humanistyczne i Społeczne na uniwersytetach Wrocławskim i Warszawskim. Stale współpracuje z Muzeum Narodowym w Warszawie oraz Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Gościnnie wykładał m. in. w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, biurach wystaw artystycznych oraz kilkunastu Uniwersytetach Trzeciego Wieku. Autor książki poetyckiej „Światłoczułość” (Łódź, 2021).