Wykonawcy:
Duet fortepianowy
Anna Dębowska-Jaroszek
Andrzej Pikul
Przy udziale Ucznia Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. prof. Józefa Świdra w Jastrzębiu-Zdroju Oliwiera Godlewicza
Program koncertu:
Franciszek Schubert
Marsz wojskowy G-dur D 733
Maurycy Moszkowski
Polonez h-moll
Krakowiak G-dur
Zygmunt Noskowski
Kujawiak b-moll
Mazur F-dur
Antoni Dworzak
Taniec słowiański C-dur
Johannes Brahms
Tańce węgierskie: G-moll, d-moll, f-moll, fis-moll, Des-dur
Edward Grieg
Taniec norweski A-dur op.35
Taniec Anitry ze suity Per Gynt
Samuel Barber
Pas de deux
Taniec szkocki
Geronimo Gimenez
Wesele Luisa Alonso ( tańce hiszpańskie)
Bilety dostępne w Państwowej Szkole Muzycznej w Jastrzębiu-Zdroju i na evently.pl od 10.01.2025
O artystach:
Anna Dębowska – Jaroszek
absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła z wyróżnieniem w klasie fortepianu prof. dr hab. Andrzeja Pikula. Swoje umiejętności doskonaliła na pianistycznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in. K. Kennera, prof. E. Bukojemską, E. Indjica, a także kursach kameralistyki wokalno – fortepianowej, gdzie pracowała pod kierunkiem m. in. H. Ochsa, L. Spitzera, R. Ambroziaka. Występowała w Polsce, Holandii, Szkocji, Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii i USA; jako solistka między innymi z Radiową Orkiestrą Symfoniczną w Krakowie i Tarnowską Orkiestrą Kameralną. Brała udział w festiwalach: Festiwal Pianistyki Polskiej, Tydzień Talentów, Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych, Dni Karola Szymanowskiego, Festiwal Kraków 2000, Festiwal Kameralistyki Wokalnej Voice & Piano, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych Duettissimo. Wielokrotnie zapraszana była na kursy mistrzowskie, gdzie jako akompaniator pracowała z tak znakomitymi pedagogami jak prof. Alison Pearce (Londyn), prof. Christian Elßner (Drezno), prof. Charlote Lehmann (Hannover), prof. Ryszard Karczykowski, prof. Helmuth Rilling (w ramach Internationale Bachakademie Stuttgart).
Autorka monografii Kameralistyka fortepianowa Josepha Jongena. Od ewolucji języka muzycznego po zagadnienia wykonawcze. Jest jednym z inicjatorów projektu Jane Stirling, który realizowany jest przy udziale potomków zapomnianej uczennicy Fryderyka Chopina. W ramach projektu koncertowała w Szkocji, w miejscach związanych ze szkockim tournee F. Chopina w 1848 roku, a także wydała płytę CD zawierającą m.in. utwory F. Chopina wykonane na fortepianie historycznym marki Pleyel, na którym F. Chopin koncertował w Szkocji w 1848 r. Obecnie w ramach projektu Jane Stirling trwają prace nad budową bazy wiedzy na temat pobytu Fryderyka Chopina w Szkocji.
Dr hab. Anna Dębowska-Jaroszek łączy działalność artystyczną z pracą dydaktyczną jako adiunkt w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie.
ANDRZEJ PIKUL
Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie (1980) w klasie fortepianu prof. T. Żmudzińskiego. Dalsze studia pianistyczne odbył w mistrzowskiej klasie prof. P. Badury-Skody w Hochschule für Musik w Wiedniu (1981–1983). Uczestniczył także w licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych pianistów (m.in. A. Jennera, V. Perlemutera, G. Agostiego, T. Vasarego).
Laureat Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (1981), Międzynarodowego Konkursu Foundation Cziffra w Senlis (1983), Konkursu Radiofonii Europejskiej Bratysława 85.
Występował na wszystkich kontynentach w prestiżowych salach koncertowych w kraju, a także w większości krajów europejskich oraz w Australii, Brazylii, Chile, Chinach, Izraelu, Japonii, Kolumbii, Turcji, USA i Nowej Zelandii oraz Republice Południowej Afryki (m. in. w Musikverein we Wiedniu, Wigmor Hall w Londynie, Norsk Opera w Oslo, Izumi Hall w Osace, Teatrze Narodowym w Brasilii, Teatrze Wielkim w Ningbo, Conservatory of Sydney, Hamilton Performing Art Center, Afriforum Theatre w Pretorii).
Uczestniczył w festiwalach: Pianistyki Polskiej w Słupsku, Vratislavia Cantans, Bydgoskim Festiwalu Muzycznym, Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowych Dniach Kompozytorów Krakowskich, Encuentro de Musica International De La Serena (Chile), Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym w Bucaramandze (Kolumbia), Leipiziger Chopin Tage (Niemcy), Kosicky Hudobny Jar (Słowacja), Sofia Music Weeks (Bułgaria), Festiwalu im. I. I. Sollertyńskiego w Witebsku (Białoruś) oraz Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Kijowie (Ukraina).
Prowadził mistrzowskie kursy pianistyczne w Australii, Brazylii, Chile, Chinach, Francji, Hiszpanii, Izraelu, Japonii, Niemczech, Portugalii, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Nowej Zelandii i RPA. Vistiting Professor w Kobe College (Japonia 2002/2003) oraz na Uniwersytecie im. Jana Gutenberga w Moguncji (2011/2012). Był jurorem krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych (m.in. Andorra, Barcelona, Fushan, Hongkong, Jaen, Ningbo, Osaka).
Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Österreichische Rundfunk und Fernsehen, Radio Suisse Romande oraz nagrań płytowych: Dux 0320 – K. Szymanowski: IV Symfonia koncertująca op. 60 i A. Tansman: Suita na 2 fortepiany i orkiestrę (płyta uzyskała nagrodę KLASSIK HEUTE); Dux 0552/0553 – A. Ginastera: Wszystkie dzieła fortepianowe, Dux 0929 – Franz Liszt: Italia; Dux 0927/0928: F. Chopin: Polonezy). Ma w swoim dorobku polskie i światowe prawykonania utworów XX i XXI w. Wielu kompozytorów współczesnych dedykowało mu swoje kompozycje, które były prezentowane na 5 kontynentach (między innymi Tadeusz mach, Krystyna Moszumańska-Nazar , Józef Rychlik, Anna Zawadzka-Gołosz)
Jest profesorem zwyczajnym w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie.
Wykształcił wielu znakomitych pianistów, laureatów krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych.
W uznaniu osiągnięć artystycznych i dydaktycznych uhonorowany został: przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi (2016), przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Brązowym (2008) i Srebrnym (2024) Medalem „Gloria Artis” (2008), nagrodą „Excellence in Teaching” (2007) oraz nagrodą Marszałka Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” (2008).
W roku 2022 otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za całokształt działalności artystycznej.